Naleśniki z mąki żytniej i mąki orkiszowej

nales

Piątek. Wieczór. Przede mną bardzo pracowity weekend. Na uczelni. Właśnie przyrządziłam sobie do zjedzenia na jutro naleśniki w wersji super zdrowej🙂 ze szpinakiem i serem feta.

Naleśniki – o dziwo – wyszły, nie przyklejały się do patelni (przy tej okazji dziękuję Asi, Michałowi, Moni, Arkowi, Angeli i Coreymu za super prezent ślubny).

nales2

Przepis:
1/2 szklanki mąki żytniej typu 2000
3/4 szklanki mąki orkiszkowej typu 700
szczypta imbiru
sól do smaku
łyżeczka oliwy z oliwek
1 duże jajko
ok. 1,5 szklanki mleka

Wszystko miksujemy. Musi wyjść dość luźna konsystencja. Jeśli będzie zbyt gęsta, dolewamy mleka. Po pierwszym usmażonym naleśniku będzie wiadomo czy za gęsta (gruby placek), czy akurat (cieniutkie ciasto).

Na patelnię wlewamy kroplę oliwy z oliwek. Rozsmarowujmey ją ręcznikiem papierowym po całej powierzchni. Na nagrzaną patelnię lejemy ciasto. Kilka chwil na przyrumienienie, obrót ciasta na patelni i voilà! Naleśniki gotowe.

nales1

Akurat nie miałam piersi kurczaka, więc moje naleśniki zrobiłam ze szpinakiem i serem feta. Szpinak mrożony rozmroziłam w garnku na wolnym ogniu. Posoliłam, dolałam troszkę mleka, wbiłam 1 jajko i po ugotowaniu dodałam trochę sera feta (1/3 kostki).

Wyszło ok. 8 naleśników na patelni o średnicy 24cm.
I to bez grama mąki pszennej z czego jestem bardzo bardzo dumna.🙂

Naleśniki smakują wyśmienicie odgrzane na patelni (obsmażone), polane sosem z jogurtu naturalnego z czosnkiem, solą i przyprawą do gyrosa.

Skomentuj

