Moje BMR

Zacząć trzeba od czegoś. Zaczynam więc od wyliczenia BMR (czyli Basal Metabolic Rate tj. Podstawowej Przemiany Materii). Korzystając z rad mojej aktualnie ulubionej blogerki piszącej o zdrowym stylu życia – niebieskoszarej skorzystałam z kalkulatora zapotrzebowania BMR dostępnym na portalu potreningu.

Moje wyliczenia BMR wyglądają następująco:

bmr

Zgodnie z tym kalkulatorem dla podtrzymania podstawowych funkcji życiowych mojego organizmu powinnam zjadać 1700 kcal dziennie. Aby oprócz tego normalnie żyć, nie chudnąć, ani nie tyć muszę jeść na poziomie 2670 kcal (przy ćwiczeniach 1-2 razy dziennie). Co zrobić, aby schudnąć i nie zagłodzić organizmu (żeby mi włosy nie wypadały, kości nie kruszały, paznokcie się nie łamały itp.)? Są dwa wyjścia:

1. Zwiększyć aktywność fizyczną przy spożyciu 2670 kcal dziennie. Bo już np. ćwicząc 3-5 razy w tygodniu potrzebuję ok. 3000 kcal.

2. Ćwiczyć 1-2 razy w tygodniu i zredukować zapotrzebowanie kaloryczne do 2370 kcal.

Zapaloną fanką fitnessu jeszcze/już nie jestem, więc wybieram drugą opcję, biorąc pod uwagę fakt, że spożycie 2370 kcal wydaje się naprawdę sporą ilością kalorii, a więc jedzenia.

Oczywiście aktywność fizyczną chcę zwiększyć, fanką ruchu chcę się stać… ale nie od razu Kraków zbudowano. Powoli, małymi kroczkami, a do celu.

Moja redukcja:

zapotrzebowanie kaloryczne – 2370 kcal

w tym:

węglowodany – 55% czyli 1300 kcal

białko – 15% czyli 360 kcal

tłuszcz 30% czyli 710 kcal

Takie wyliczenie to pikuś. Trudniejsze wydaje się i jest sporządzenie jadłospisu, który będzie odzwierciedlał te liczby. A mega trudne wydaje się być przestrzeganie ustalonych zasad, bo człowiek ciągle zbyt zajęty, żeby kupić to co chce zjeść, przyrządzić itp. No, ale trzeba próbować… więc próbuję.🙂

Skomentuj

