Sos słodko-kwaśny

 

Do zeszłego tygodnia, gdy chciałam zrobić piersi z kurczaka lub indyka w sosie słodko-kwaśnym kupowałam gotowy sos w słoiku. Ubolewałam nad tym, że to byle co. Przeszukałam sieć na temat własnoręcznie zrobionego sosu i znalazłam, wypróbowałam i już NIGDY nie kupię sosu w słoiczku. Po prostu ten domowej roboty jest 1000 razy lepszy.

Przepis:

– puszka pomidorów lub 3 pomidory świeże (sparzyć i zdjąć skórkę),

– 1 spora cebula,

– 2 marchewki,

– 1 papryka,

– 1/2 puszki kukurydzy,

– 1 puszka ananasa,

– 1 puszka pędów bambusa  (na razie nie dałam, bo nie miałam),

– 3 duże ząbki czosnku,

– 2 a nawet 3 łyżki sosu ciemnego sojowego,

– 1 łyżeczka musztardy,

– przyprawy: jak kto lubi; ja dałam: bazylia, pieprz ziołowy, pieprz canyanne, curry, papryka słodka, sól, pieprz czarny, kmin rzymski

– ewentualnie koncentrat pomidorowy, ale ja nie dawałam.

Pomidory sparzyć, zdjąć skórkę i pokroić w kawałki. Cebulę pokroić w piórka. Najpierw obsmażyć trochę cebulę (ja smażę na oleju rzepakowym) i dodać pomidory. Dodać marchew pokrojoną w zapałkę, pędy bambusa, kukurydzę, czosnek pokrojony w cienkie plasterki, ananasa w kostkę wraz z zalewą, paprykę pokrojoną w kostkę. Dusić ok. 30 minut. Dodać sos sojowy, sól, musztardę i pozostałe przyprawy.

Ja za pierwszym razem robiłam od razu z piersią kurczaka – pierś dodałam pokrojoną zaraz po cebuli. W między czasie gotował się ryż i po 30 minutach obiadek był gotowy.

Ten sos wyszedł mi słodko-pikantny, gdyż dałam pieprz canyanne. Kto chce mieć łagodny, niech pominie tę przyprawę. Ja większość sosów doprawiam na ekstra pikantnie, bo mąż lubi.🙂

Za jakiś czas zamierzam zrobić podwójną lub potrójną porcję bez mięska i zawekować w słoiczki.🙂 Na pewno wstawię zdjęcie.

Skomentuj

